Мы обратили внимание, что Вы используете неподдерживаемый браузер. Веб-сайт Tripadvisor может отображаться неправильно.Поддерживаются следующие браузеры:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Пожалуй, лучшее место в округе”
Отзыв о Daffodil Restaurant

Daffodil Restaurant
Рейтинг № 9 из 165 Рестораны в Унаватуне
Сертификат качества
Подробнее о ресторане
Отзыв написан 15 марта 2020 г.

Жаль, что сразу не узнали об этом месте. Сколько раз разочаровывались в блюдах и обслуживании в других местах, в том числе и в ресторанах на побережье, где цены выше.
Очень вкусно готовят как завтрак, так и обеды. Обслуживание на высоте. Нет таксы в 10%, как в большинстве мест, тем не менее именно здесь хочется отблагодарить чаевыми. И, что немаловажно, еду приносят в разы быстрее, чем в большинстве мест (ждали по часу порой).

Дата посещения: март 2020 г.
Спасибо, Pirogmanic!
Этот отзыв является субъективным мнением пользователя TripAdvisor, а не компании TripAdvisor LLC.
Написать отзывОтзывы (144)
Оценка путешественников
Тип посещения
Период
Язык

26 из 144 отзывов

Отзыв написан 13 марта 2020 г.

Набрели на это заведение случайно, понравилась реклама на русском языке. Работают приятные молодые шри-ланкийцы, а расчёт производит неулыбчивая молодая европейка в очках. Вечером это место популярно, столики заняты. Посадили нас за столик около т.н. кухни, где готовят. Если сказать, что готовят долго, то это ничего не сказать, 40-50 мин пришлось ждать. Но это не самое плохое, людей много и заказов много. Самое неприятное, что во время ожидания мы увидели, как они готовят на кухне. Перчаток нет, молодой человек, который принимал деньги, этими же руками стал помогать готовить салат, рвал листья салата на блюдо. Ложки и поварёжки, которыми готовят разные блюда, кладут в одно ведро с водой. Обним словом, антисанитария полная. Блюда на вкус не плохие, но соль, специи и салфетки приходится просить отдельно. После того, как мы на это указали хозяйке в очках, она стала демонстративно нас игнорировать. Заведение не советую для посещения.

Дата посещения: февраль 2020 г.
    • Цена/качество
    • Обслуживание
    • Питание
Спасибо, SADDY62!
Этот отзыв является субъективным мнением пользователя TripAdvisor, а не компании TripAdvisor LLC.
792rajithad, Owner в Daffodil Restaurant, ответил(а) на этот отзывОтвет написан 13 марта 2020 г.
Переводчик Google

Hello, first of all I’d like to thank you for visiting us and taking the time to write a review.
I (the unsmiling European woman) always take the time to greet our guests, when our restaurant is full, my job is to keep track of all tables and orders, as we have no computerised system at this time. I have to do this all by hand, which can be very challenging especially when we have a full restaurant with several tables, which have separate bills within themselves most often (which happens nearly everyday). I pride myself in the fact I do this job effectively, as everyone always receives the right bill with the right orders at the right price. My job role involves a lot of online work also, as I manage our hotel from my phone, and also manage all the restaurants social media and online platforms, which is a full time job as it is. I realise this leaves me unable to be as engaged with our customers as I’d like to, which is why for next season we are investing in a full computerised system, and a channel manager to manage our hotel bookings. I always strive to make our guests feel welcome, but I understand that my job involves a high level of focus and therefore sometimes I am unable to be present in my surroundings. For that I am sorry, and we are working on me being able to be more present in the restaurant, which is why soon we will be swapping to a computerised system, so things will be a lot easier. I promise I do smile and I love talking and hosting for our guests, however because of how busy we are and my job role, sometimes this is difficult to do all the time, which is why we have our lovely guys working with us to greet guests and give our guests the best service and experience :)
We advise all our guests upon sitting down in the restaurant of a waiting time, if we are full and the kitchen is full of orders, which is normal in any busy restaurant. We advise this so that customers can make an informed decision on whether they would like to wait or go somewhere else. Therefore I’m sure that when you arrived you were advised that there would be a waiting time due to the restaurant being busy, but you made the choice to stay and try our delicious food.
I have to argue that any restaurant you go to anywhere in the world, the kitchen rarely use gloves whilst cooking, but rather keep to a high level of personal hygiene which I assure our chefs and staff do.
Whilst our kitchen is busy, but maybe the restaurant isn’t (i.e everyone has ordered and already has their drinks), our amazing team work together. The service boys will help prep simple things like salads and desserts, this is done in nearly every restaurant in every country around the world. Our boys take really good care of their personal hygiene and a full sanitary hand wash is done before and after they touch any food and move between jobs. After this review I have again stressed the importance of this to them, but they’re all fully aware and assure me that they always follow food hygiene protocol.
We started this place from scratch with barely any money. We are not millionaires, we have worked hard to develop our business and any money we make goes directly into developing it further. We do not have all the latest equipment, but we work in a fully sanitary and safe environment . We take food hygiene very seriously. We do not put cutlery and bowls into buckets of water, this is incorrect. We have a separate sinks, one for washing dirty plates and cutlery once the customer has finished their food, one for pans and cutlery that is used for cooking, and one for cleaning anything that has had any raw products on it, such as raw tuna for our tuna tartare. We separate everything and make sure our kitchen is a safe working environment, all our chefs have previously undergone top notch food hygiene training and are fully aware how to keep a sanitary environment, which we have achieved. As we develop we will one day have an industrial dishwasher, but at the moment we do things by hand in a completely safe way. But the bucket of water comment is false, we do not have buckets of water but industrial sized stainless steel sinks fit for restaurant purpose.
Napkins are provided on every table in the cutlery jar. Extra napkins are provided on request if needed, but as we try to be as environmentally friendly as possible, we try to limit to only putting 4 napkins per table in the cutlery jar, but yes on request more can be given.
Our food is fully seasoned on arrival with salt and spices, so the majority of guests we find do not require anything more, so this is not needed on the table most of the time. On request we provide everything you need. When meals are brought to tables our staff always ask our guests if they can get them anything such as salt and pepper, so usually you do not even need to request it as our fabulous team strive to give our guests everything that they need.
I (the mistress) would never ignore any of our guests and I am often the one who deals with complaints in our restaurant and rectifies any issues. The only thing I can think of (sorry I do not recollect your visit), is that if you spoke to me in the Russian language about this issue, as this often happens as a lot of people assume I am Russian due to me working in a restaurant with a Russian menu, but I am in fact from the UK, I always apologise as I do not speak or understand the language very well, but I always try to explain that I will find my partner (Raji/the owner), who knows enough basic Russian to get by in our restaurant. If I was unable to deal with your request because of this language barrier, I 110% guarantee Raji will have solved this as he always does. I would never ignore anyone defiantly, especially our restaurant guests, this is simply not true, and this may just be down to a simple miss-understanding due to language barriers, which I apologise for. We never ignore anyone, and face criticism and complaints head on and aim to solve any problem that may arise.
We are a continually developing business and we are so proud of how far we have come. We thank you for making your comments as we can only learn from our guests and this will help us develop further. We also hope you read this and understand the points we have also made.
Please feel free to come by anytime, we’d be happy to have a chat with you and serve you some more delicious (safely and sanitary cooked) food.
Daffodil Team :)

Сообщить о том, что ответ неуместен
Этот ответ является субъективным мнением представителя руководства, а не компании TripAdvisor LLC.
Отзыв написан 7 марта 2020 г. через мобильное устройство

Обедали в этом заведении дважды, брали блюда с морепродуктами и рыбу на гриле.
Блюда очень вкусно приготовлены, с местными специями, но совершенно не остро. Порции довольно большие, можно брать одну на двоих. Цены средние, воду наливают бесплатно.
Официанты приветливые, веселые. В счет чаевые не включены, остается на ваше усмотрение.

Дата посещения: март 2020 г.
Спасибо, 959sergeyz!
Этот отзыв является субъективным мнением пользователя TripAdvisor, а не компании TripAdvisor LLC.
Отзыв написан 6 марта 2020 г. через мобильное устройство

Не могу разделить положительных отзывов. Заказали рыбу баракуду. Официант уверил, что она есть. В итоге принесли совершенно другую рыбу, цена по итогу оказалась на + 800 рупий выше ранее обозначенной. В итоге за ужин дважды испортили впечатление от заведения. Само качество приготовления блюда ничем не выделяется. К посещению бы не рекомендовал.

Дата посещения: март 2020 г.
Спасибо, R9805ED_!
Этот отзыв является субъективным мнением пользователя TripAdvisor, а не компании TripAdvisor LLC.
792rajithad, Owner в Daffodil Restaurant, ответил(а) на этот отзывОтвет написан 13 марта 2020 г.
Переводчик Google

Thank you for visiting us and taking the time to write a review.
I am very sorry about your experience, I heard from our team what had happened and I am truly embarrassed that this happened at our restaurant. This was an error made by one of our waiters who took your order for the barracuda, but then relayed a different message to the kitchen resulting in a different fish being cooked. From what I am aware the owner of our restaurant personally came to your table once he knew of the issue from the kitchen, and told you that the kitchen had prepared a different to the fish you had ordered, he apologised and offered you the fish that was already prepared or barracuda which would they could prepare fresh for you. You opted to keep the fish they had already prepared. It is bad service from our part that we did not offer you this for the same price as the barracuda or a discounted price due to our error. Our waiters made the mistake of giving you the price of that particular fish. I’m really sorry I, the restaurant manager, was not there to rectify this issue. I have advised staff since this incident, that any mistake made by staff must be apologised for and guests compensated appropriately for any mistake. Customer service and guest experience will always be a top priority, and we thank you for bringing this incident to highlight so we can develop our business and staff to their highest potential.
You are always welcome to come to Daffodil, and try our really delicious barracuda, with a promise of the right fish at the right price.
Daffodil management :)

Сообщить о том, что ответ неуместен
Этот ответ является субъективным мнением представителя руководства, а не компании TripAdvisor LLC.
Отзыв написан 6 марта 2020 г. через мобильное устройство

Заказали морского окуня 1,5-2 кг на двоих. Приготовили вкусно, особенно понравился манговый соус, пробовал впервые и зацепило) знаменитый тар-тар из тунца тоже был неплохой. Вообще хоть блюда и приготовлены своеобразно, но очень вкусно.
По поводу ожидания, конечно приходиться ждать)) но с напитками время летит))

Дата посещения: март 2020 г.
Спасибо, _o356!
Этот отзыв является субъективным мнением пользователя TripAdvisor, а не компании TripAdvisor LLC.

Путешественники, которые просмотрели Daffodil Restaurant, также просмотрели

Унаватуна, Galle District
Унаватуна, Galle District
 
Унаватуна, Galle District
 

Вы посетили объект Daffodil Restaurant? Поделитесь впечатлениями!

Написать отзыв Добавить фотографии

Владельцы: как это выглядит для вас?

Вы являетесь владельцем или управляющим этого объекта? Зарегистрируйтесь бесплатно в качестве владельца объекта, чтобы отвечать на отзывы, обновлять свой профиль и выполнять многие другие действия.

Регистрация владельца объекта